





Zarządzanie najmem i nieruchomościami
Zarządzanie najmem
Naszym klientom właścicielom nieruchomości oferujemy także usługi w zakresie zarządzania najmem lokali. W ramach usługi zakres obowiązków zarządcy obejmuje:
- przygotowywanie i zawieranie umów najmu lokali, po uprzedniej akceptacji Właściciela,
- naliczanie czynszu i innych opłat związanych z korzystaniem lokali wraz z powiadamianiem najemców o ich wysokości,
- monitorowanie płatności czynszu najmu i innych opłat związanych z korzystaniem lokali,
- prowadzenie windykacji należności Właściciela z tytułu najmu lokali,
- prowadzenie korespondencji z najemcami w zakresie spraw związanych z korzystaniem lokali,
- podejmowanie wszelkich czynności związanych z egzekwowaniem od najemcy stosowania się do postanowień umowy najmu w zakresie korzystania z lokalu zgodnie z przeznaczeniem, zachowania porządku domowego oraz zasad współżycia społecznego.
- prowadzenie wszelkich czynności związanych z wydaniem, bądź zdaniem lokali przez najemcę (w tym w szczególności sporządzenia protokołu zdawczo – odbiorczego, pozasądowa windykacja należności Właściciela itp.)
Zarządzanie innymi nieruchomościami
Posiadane doświadczenie oraz wiedza merytoryczna oraz praktyczna pozwala nam w profesjonalny sposób zarządzać nie tylko nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych, ale również m.in.:
- nieruchomościami prywatnymi (kamienice, nowe obiekty budowlane),
- nieruchomościami stanowiącymi współwłasność (w tym z udziałem gminy, czy Skarbu Państwa),
- nieruchomościami komercyjnymi (lokale użytkowe, garaże itp.),
W ramach czynności zarządzania ww. nieruchomościami do naszych obowiązków należy w szczególności:
Reprezentacja współwłaścicieli nieruchomości
- na zewnątrz, w tym m.in. przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- wewnątrz tzn. pomiędzy właścicielami
Obsługa prawna
- opracowywanie umów najmu,
- przygotowywanie dokumentacji do celów postępowania sądowego,
- wsparcie merytoryczne kancelarii prawnej
Obsługa bankowo – księgowa
- otwarcie rachunku bankowego dla współwłaścicieli i dokonywanie rozliczeń przez ten rachunek,
- prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów dotyczących nieruchomości,
- opracowanie sposobu rozliczania dostaw mediów do budynku,
- rozliczanie pomiędzy współwłaścicielami dochodów z nieruchomości,
- pobieranie i rozliczanie z właścicielami czynszów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
- windykacja należności,
- lokowanie wolnych środków pochodzących z nieruchomości na lokatach terminowych,
- przygotowywanie projektów planu remontowego nieruchomości,
- sporządzanie rozliczeń finansowych dla współwłaścicieli,
- obserwacja i bieżąca analiza zmian stawek usług oraz dostawy mediów, w tym za gaz, energię elektryczną i cieplną, wodę i ścieki oraz regulacja opłat i rozliczeń z tym związanych w oparciu o umowy wiążące współwłaścicieli
Obsługa administracyjna
- prowadzenie aktualizacji wykazu lokali oraz najemców,
- zapewnienie dostaw usług komunalnych – zawieranie, ewentualne rozwiązanie i wprowadzanie zmiany z dostawcami wody, ciepła, prądu oraz firmami wywożącymi śmieci,
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku,
- dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i obrębie posesji,
- opracowywanie i opiniowanie treści umów z kontrahentami,
- potwierdzanie uprawnień do lokalu, wystawianie zaświadczeń, itp.,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów,
- dostarczanie właścicielom zawiadomień o wysokości opłat, wynikających z decyzji właścicieli lub innych rozporządzeń prawnych,
- zabezpieczenie nieruchomości w umowy stałe.
Obsługa techniczna
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przestrzeganie terminów przeprowadzenia obowiązkowych przeglądów technicznych budynku wynikających z prawa budowlanego,
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów ogólnobudowlanych,
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów gazowych,
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- zlecanie i kontrola usuwania awarii i ich skutków,
- przygotowywanie planów remontowych budynku,
- wykonywanie kosztorysów inwestorskich i ślepych,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wyłonienia wykonawców prac prowadzonych na nieruchomości, wyszukiwanie wykonawców robót, przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów ofert, analiza ofert oraz wybór wykonawcy w sposób uzgodniony ze współwłaścicielami nieruchomości wybór.