Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi
Zarządzanie WM
Zarządzanie nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych stanowi specjalizację Naszej Firmy. Wszelkie czynności związane z zarządzaniem nieruchomościami prowadzimy w ścisłej współpracy z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych i właścicielami poszczególnych lokali.
Prowadzimy wszelkie czynności związane z rejestracją nowo utworzonej wspólnoty mieszkaniowej, jak również czynności związane z przejęciem nieruchomości od dotychczasowego zarządcy, a także (w razie potrzeby) wszelkie czynności związane ze zmianą dotychczasowego zarządcy.
W szczególności do naszych obowiązków należy:
1. Reprezentacja właścicieli nieruchomości:
- na zewnątrz, w tym m.in. przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- wewnątrz tzn. pomiędzy właścicielami
2. Obsługa prawna
- przygotowywanie dokumentacji do celów postępowania sądowego,
- wsparcie merytoryczne kancelarii prawnej
3. Obsługa bankowo - księgowa
- otwarcie rachunku bankowego do obsługi nieruchomości i dokonywanie rozliczeń przez ten rachunek,
- wypełniania deklaracji podatkowych
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością,
- opracowanie sposobu rozliczania dostaw mediów do budynku, przedstawienie propozycji regulaminu rozliczania mediów,
- pobieranie i rozliczanie zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej, czynszów najmu itp.
- windykacja należności,
- lokowanie wolnych środków właścicieli nieruchomości na lokatach terminowych,
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- pobieranie i odprowadzanie podatków oraz innych opłat publicznoprawnych,
- obserwacja i bieżąca analiza zmian stawek usług oraz dostawy mediów, w tym za gaz, energię elektryczną i cieplną, wodę i ścieki oraz regulacja opłat i rozliczeń z tym związanych w oparciu o nawiązane umowy przez właścicieli nieruchomości.
4. Obsługa administracyjna
- prowadzenie aktualizacji wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
- zapewnienie dostaw usług komunalnych - zawieranie, ewentualne rozwiązanie i wprowadzanie zmiany z dostawcami wody, ciepła, prądu oraz firmami wywożącymi śmieci,
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku,
- dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i obrębie posesji,
- przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań właścicieli nieruchomości, w szczególności zebrań wspólnot mieszkaniowych,
- reprezentacja właścicieli nieruchomości przed sądami i organami egzekucyjnymi oraz innymi podmiotami, z którymi właściciele posiadają związek prawny,
- opracowywanie i opiniowanie treści umów z kontrahentami,
- opracowywanie treści uchwał i innych aktów prawnych wspólnot (regulaminy, statuty, itp.),
- potwierdzanie uprawnień do lokalu, wystawianie zaświadczeń, itp.,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów,
- dostarczanie właścicielom, czy najemcom zawiadomień o wysokości opłat, wynikających z decyzji właścicieli lub innych rozporządzeń prawnych,
- zabezpieczenie nieruchomości w umowy stałe.
5. Obsługa techniczna
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przestrzeganie terminów przeprowadzenia obowiązkowych przeglądów technicznych budynku wynikających z prawa budowlanego,
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów ogólnobudowlanych,
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów gazowych,
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- zlecanie i kontrola usuwania awarii i ich skutków,
- przygotowywanie planów remontowych budynku,
- wykonywanie kosztorysów inwestorskich i ślepych,
- przygotowywanie materiałów przetargowych, wyszukiwanie wykonawców robót, przygotowywanie
i przeprowadzanie przetargów, analiza ofert i materiałów przetargowych,
- prowadzenie uzgodnień urzędowych, projektowych i wykonawczych z uczestnikami procesu inwestycyjnego, przekazywanie terenu robót, przeprowadzanie odbiorów, analiza kosztów.